Sogovornice so spregovorile o svojem delu, dobrih praksah, izobraževalnem sistemu pri nas in na avstrijskem Koroškem ... / Foto: Tina Dokl

Sogovornice so spregovorile o svojem delu, dobrih praksah, izobraževalnem sistemu pri nas in na avstrijskem Koroškem ... / Foto: Tina Dokl

Izmenjava izkušenj in dobrih praks v vrtcih

Škofjeloški vrtec Kamnitnik so obiskale vzgojiteljice iz avstrijske Koroške. Ob spoznavanju pedagoške prakse v Sloveniji so odstrle pogled na izvajanje predšolske vzgoje v dvojezičnih vrtcih.

Škofja Loka – Pretekli teden je Vrtec Škofja Loka gostil predstavnice štirih dvojezičnih zasebnih vrtcev iz avstrijske Koroške: Mohorjeva, Sonce, Pliberk in Petrovega vrtca iz Šentpetra. Obisk je v sodelovanju z Mohorjevo iz Celovca organizirala Ljudska univerza Škofja Loka, in sicer v okviru projekta Interreg Lingua, v katerem se skupaj z najstarejšo ustanovo Slovencev na avstrijskem Koroškem in Gorenjskim glasom posveča krepitvi jezikovnih in kulturnih vezi na obmejnem območju, kar vključuje izmenjavo znanj, usposabljanje za delo v dvojezičnih vrtcih, ozaveščanje o jezikovno-kulturni dediščini … Na srečanju v vrtcu Kamnitnik so sogovornice tako govorile o izkušnjah in dobrih praksah pri delu v večjezičnih skupinah ter se seznanile s sistemom predšolske vzgoje pri nas in v Avstriji, sistemom izobraževanja za vzgojiteljice oziroma vzgojitelje, organizacijo, pogoji in dinamiko dela v vrtcih.

»Vsi se celo življenje učimo, in če smo predani stroki, želimo v svoji pedagoški praksi delati korake naprej in tudi kaj spremeniti, kar bi bilo v dobrobit otrokom in celotni stroki.«

Ravnateljica Vrtca Škofja Loka Janja Bogataj je po razpravi, v kateri so poudarile vlogo vzgojiteljic v otrokovem življenju, pomen stalnega izobraževanja pri njihovem delu ter sodelovanja s starši in odločevalci, dejala, da so tovrstna srečanja zelo dragocena. »Vsi se celo življenje učimo, in če smo predani stroki, želimo v svoji pedagoški praksi delati korake naprej in tudi kaj spremeniti, kar bi bilo v dobrobit otrokom in celotni stroki. Priložnosti za izmenjavo izkušenj na področju predšolske stroke ni tako veliko kot v šolah, zato se, kadar jo imamo, zelo potrudimo, da je kakovostna in vsi deležniki pridobimo največ,« je pojasnila ravnateljica in dodala, da že veselijo obiska na Koroškem, ki je načrtovan v pomladnih mesecih.

Dvojezični vsakdan v vrtcu

V vrtcu, ki deluje pod okriljem Mohorjeve, imajo eno nemško skupino in štiri dvojezične, od tega dve že v jaslih, kar je po besedah Mirjam Lakner, vodje ene izmed skupin, posebnost njihovega vrtca. Kot nam je povedala ob obisku v Škofji Loki, razen ene sodelavke vse zaposlene v dvojezičnih skupinah govorijo oba jezika. »Pred več kot enim letom smo se odločili za jezikovni model: ena oseba, en jezik v kombinaciji z vsakodnevnim menjavanjem jezika. To pomeni, da vsaka sodelavka dela z otroki v svojem močnejšem jeziku, dejavnosti in rutine pa se izvajajo v ustreznem dnevnem jeziku.« Kot je še dodala, so otroci zelo dovzetni za učenje jezikov, sploh če poteka na igriv način. »Otroci se rodijo brez predsodkov in zadržkov, zato je po mojem mnenju pomembno, da jim že od samega začetka omogočimo dostop do več jezikov. Žal se lahkotnost, s katero se otroci učijo v mladosti, hitro izgubi, zato se mnogim odraslim pogosto zdi težko naučiti drugi jezik,« meni Mirjam Lakner.

Seminar, praksa, jezikovni tečaji

Kako poteka delo v dvojezičnem vrtcu Mohorjeve, trenutno spoznavata študentki predšolske vzgoje Nika Novak iz Vodic in Patricija Volf iz Mengša. Na praksi v Celovcu bosta pet mesecev, za njima pa še štiri študentke, ki so vpisane v omenjeni program Pedagoške fakultete Koper na škofjeloški lokaciji. Sicer pa je Ljudska univerza Škofja Loka v okviru projekta Lingua, ki ga sofinancirata Evropski sklad za regionalni razvoj v okviru programa Interreg Slovenija-Avstrija 2021–2027 in dežela Koroška, doslej organizirala tudi osemurni seminar za vzgojiteljice, tri začetne tečaje nemščine (dva še potekata), dva nadaljevalna tečaja nemščine (eden se prav tako še izvaja) in v Celovcu tečaj slovenščine, ki je požel veliko zanimanje: Mohorjeva je beležila blizu 11 tisoč ogledov objave o tečaju na družbenem omrežju, število prijavljenih pa je bilo v treh dneh sedemkrat višje kot število prostih mest, zato so zbiranje prijav predčasno zaključili. Kot so še pojasnili, so imeli med sprejetimi dvanajstimi tečajniki prednost kandidati s področja predšolske vzgoje.