Na dogodku so motoristi prikazali izvedbo vaj zaviranja v sili in izognitve oviri ter tudi trening z napravo Skidbike (na sliki). Predstavili so tudi uporabo in proženje motorističnega jopiča z vgrajeno zračno blazino. / Foto: STA

Motoristi naj se na novo sezono dobro pripravijo

Treningi motorističnih znanj in spretnosti so nujni elementi pred začetkom motoristične sezone. Analize namreč kažejo, da motoristom včasih primanjkuje izkušenj pri obvladovanju motornega kolesa.

Ljubljana – V uvod v nacionalno preventivno akcijo za večjo varnost voznikov enoslednih motornih vozil (EMV), ki poteka do nedelje, so Agencija za varnost prometa (AVP), policija in Univerzitetni klinični center (UKC) Ljubljana podali nasvete za varno motoristično sezono, pozvali k spoštovanju predpisov, motoriste pa tudi k udeležbi na delavnicah varne vožnje. »Vožnja motornega kolesa namreč zahteva precej več motoričnih spretnosti kot vožnja avtomobila, zato je dobra psihofizična pripravljenost in obnova veščin pred začetkom sezone ključna. Dolgoletne statistike kažejo, da so dejansko najbolj tvegani meseci ob začetku in koncu motoristične sezone,« je dejala Simona Felser, v. d. direktorja AVP. »Največje število prometnih nesreč motoristov in mopedistov je med petkom in nedeljo. Tudi število smrtnih žrtev je največje ob sobotah in nedeljah,« je tudi opozorila.

Dogodka se je udeležila tudi predsednica republike Nataša Pirc Musar, tudi sama motoristka, ki je prav tako poudarila pomen dobre priprave na novo motoristično sezono. »Motoristi vemo, da je v tem času treba vložiti nekaj več truda v okrepitev in obuditev motoristične kondicije, saj je vožnja motorja večplastna, predvsem pa zelo dinamična aktivnost, ki od nas terja ne le dobro psihofizično stanje in kondicijo, temveč tudi obvladovanje motocikla, ki mora biti tehnično brezhiben, pri vožnji v ovinke, pri zaviranju v sili, usmerjanju pogleda, ravnotežju, koordinaciji v kritičnih situacijah zahteva nenehno spremljanje dogajanja na cesti,« je povedala.

Lani umrlo najmanj motoristov po letu 1994

V lanskem letu so zabeležili 1161 prometnih nesreč z udeležbo voznikov EMV oz. deset odstotkov več kot v letu 2021. Umrlo je 14 voznikov, kar je najmanj od uvedbe elektronske podatkovne baze prometnih nesreč (1994). Nesrečo, v kateri so izgubili življenje, je povzročilo 57 odstotkov voznikov EMV, kar je sicer najmanj v zadnjem 5-letnem obdobju. »Tokratno izboljšanje pomeni za Slovenijo velik izziv in zavezo, da vsi skupaj z izvajanjem aktivnosti na vseh področjih cestnega prometa še naprej sledimo Viziji nič. Med ključnimi izzivi bodo področja različnih distrakcij v prometu – saj sodobni trendi tehnologij in multimedije lahko precej odvračajo motoristovo pozornost –, zloraba alkohola in drog, uporaba zaščitne motoristične opreme in pomen prilagojene hitrosti. Najpogostejši vzrok prometnih nesreč, ki jih povzroči voznik enoslednega motornega vozila, je namreč prav neprilagojena hitrost. Delež med vsemi vzroki znaša skoraj polovico. Kot naslednji vzrok sledi nepravilna stran oz. smer vožnje. Zaradi teh dveh vzrokov, ki sta med seboj pogosto povezana, je v zadnjih petih letih umrlo 69 oseb oziroma kar 83 odstotkov vseh umrlih v prometnih nesrečah, ki so jih povzročili vozniki enoslednih motornih vozil,« je dejala Simona Felser.

Ivan Kapun, vodja Sektorja prometne policije, je opozoril, da v zadnjih letih število registriranih motornih koles zelo močno narašča, s tem pa imajo motoristi tudi vedno večjo vlogo v cestnem prometu in velik vpliv na varnost cestnega prometa. »Naloga policistov je predvsem izvajanje nadzora. V nadzorih bomo predvsem preverjali upoštevanje določil o hitrosti, tehnično brezhibnost motornih vozil, psihofizično stanje voznikov enoslednih vozil in uporabo zaščitne čelade. Pozorni pa bomo tudi na večkratne kršitelje cestnoprometnih predpisov in objestne voznike,« je napovedal.

Veliko lahko za svojo varnost storijo motoristi sami, zato naj bodo izjemno previdni, hitrost svoje vožnje pa naj prilagodijo razmeram na cesti, je dodal Kapun. »To je ključnega pomena spomladi, na začetku motoristične sezone, ko je asfaltna površina še vedno hladna in ne omogoča optimalne oprijemljivosti pnevmatik. Tudi sicer je zaradi zime na cesti še veliko udarnih jam in peska od posipa.«

Poškodbe glave, trebuha ...

Uroš Tominc, dr. med., vodja urgentnega kirurškega bloka v UKC Ljubljana, pa je povedal, da se vsako pomlad, ko se začno lepi dnevi, soočijo s povečanim deležem poškodb voznikov mopedov in motorjev. »Med obravnavanimi vozniki enoslednih motornih vozil je največ prometnih nesreč oziroma dogodkov tipa 'motorist brez trčenja'. Pogosto gre za težje poškodbe glave, trebuha, prsnega koša, odtrganine …« je poudaril.

Ob tej priložnosti so prikazali tudi praktične vaje in prikaze za motoriste. Igor Mihajlik, trener varne vožnje AVP, je ob tem še opozoril: »Treningi motorističnih znanj in spretnosti so nujni elementi pred začetkom motoristične sezone. Analize prometnih nesreč in opažanja na treningih varne vožnje kažejo, da motoristom včasih primanjkuje izkušenj pri obvladovanju motornega kolesa. Še večji izziv predstavljajo kritične situacije, kjer so napačne reakcije lahko usodne. Ne pozabimo, da smo v primeru prometnih nesreč z drugim motornim vozilom motoristi praviloma tisti, ki jo odnesemo slabše. Za varno in užitkov polno sezono naj se motoristi permanentno izobražujejo in obnavljajo praktične spretnosti.«

Oddajte svoj komentar

Kranj 23°

pretežno jasno
vlažnost: 60 %
veter: J, hitrost: 11 km/h

13/29

petek

16/32

sobota

16/33

nedelja

Vremenska napoved

Po

To

Sr

Če

Pe

So

Ne

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

 

 

 

 

PRIREDITVE / Naklo, 26. julij 2024

Spominska slovesnost na bistriškem klancu

PRIREDITVE / Hrušica, 27. julij 2024

Spominska slovesnost na Belem polju

OBVESTILA / Sv. Jošt nad Kranjem, 28. julij 2024

Romarska maša

IZLETI / Kranj, 30. julij 2024

Kolesarski izlet DU Kranj

IZLETI / Kranj, 1. avgust 2024

Planinsko-pohodniški izlet DU Kranj

PRIREDITVE / Kranj, 3. avgust 2024

Planinski dan invalidov

 

 
 

 

 
 
 

Po analizi rahla prednost lokaciji v Radovljici / 06:47, 22. julij

Pričakoval bi, da bi analizo in expertizo Gorenjci, zgornji, spodnji, osrednji, skratka Kranjci. Tko se je pa ta vlada zatekla k Primorcem. ...

Po analizi rahla prednost lokaciji v Radovljici / 23:18, 20. julij

Jest se sploh čudim, kako nekomu pride na misel, bolnišnico v Radovljico. No, ideja je že nekaj let stara, tako, da kot se tu pravi, da novi...

Sprememba lastništva v Adrii Tehnika / 21:17, 19. julij

Ali smo Slovenci res tako slabi gospodarji, da moramo kar razprodajati naše firme? Upam, da se ne spomnijo in komu prodajo kar celo Slovenijo.

Sprostili bodo promet s traktorji / 21:14, 19. julij

Nimam nič proti, bi bilo pa lepo od kmetov, da bi, kadar nanosijo zemljo ali druge zadeve na cesto, da to tudi pospravijo za seboj.

Po analizi rahla prednost lokaciji v Radovljici / 07:55, 19. julij

Ne more biti regijska bolnišnica v neki vasi. Samo Kranj je primerna lokacija. V Radovljici naj pustijo neokrnjeno naravo. Sicer bo župan sl...

Po analizi rahla prednost lokaciji v Radovljici / 22:29, 18. julij

Merker1 malo si preberi:
https://www.gorenjskiglas.si/article/20240321/PIS/240329945/1241/gorenjska-bolnisnica

Po analizi rahla prednost lokaciji v Radovljici / 14:19, 18. julij

Tako Radovljica kot Jesenice so za spodnji konec Gorenjske, ki je doslej nihče ni nič vprašal, pa bi moral, predaleč. Nihče se ne ukvarja s ...