Bine Frelih in Urša Brumec sta postala tudi mlada ambasadorja varne vožnje AMZS. Oktobra ju čaka evropsko tekmovanje za najboljšega mladega voznika v Belgiji. / Foto: Gorazd Kavčič

Najboljša mlada voznika

Urša Brumec iz Mengša in Bine Frelih iz Zgornje Sorice sta v izboru Avto-moto zveze Slovenije postala najboljša mlada voznika Slovenije. Mladim in tudi drugim voznikom polagata na srce, naj bodo za volanom potrpežljivi in vozijo po svojih sposobnostih.

Kranj – Urša Brumec je 24-letna diplomirana ekonomistka iz Loke pri Mengšu, Bine Frelih iz Zgornje Sorice pa 22-letni študent tik pred koncem študija ekonomije. Oba nadvse uživata v vožnji in imata za seboj ogromno prevoženih kilometrov. Tako ne preseneča, da jima velik izziv predstavljal tudi izbor Avto-moto zveze Slovenije (AMZS) Najboljši za volanom, na katerem sta letos osvojila naziv najboljšega mladega voznika oz. voznice Slovenije. Po zmagi na majskem finalu izbora v Centru varne vožnje na Vranskem se bosta tako oktobra udeležila evropskega tekmovanja za najboljšega mladega voznika FIA v Belgiji. Postala sta tudi mlada ambasadorja varne vožnje AMZS, nagradili pa so ju z enoletno uporabo vozila Opel Corsa in sončnimi očali.

Največji izziv parkiranje prikolice in prva pomoč

Bine, ki je začel voziti pri 16 letih, tedaj še v družbi spremljevalca, je za izbor najboljšega mladega voznika slišal že pred svojim 18. letom. V preteklih letih se je enkrat že preizkusil na tem izboru, a se mu takrat z izpolnjenim spletnim testom ni uspelo prebiti v polfinale, medtem ko je Urši to uspelo že lani. Kakor koli, v drugem poskusu sta oba pometla s konkurenco, ki še zdaleč ni bila majhna. V kvalifikacijah, ki so potekale v obliki spletnega testa, je sodelovalo več kot dva tisoč mladih. Petdeset najboljših fantov in prav toliko deklet se je uvrstilo v polfinale, kjer so že pokazali vozniške sposobnosti, po deset najboljših polfinalistov in polfinalistk pa se je uvrstilo v finale. Tudi tu so jih čakali praktični izzivi: vožnja in parkiranje prikolice, simulacija izpitne vožnje, zanašanje vozila, umikanje oviram, slalom, ukrepanje v prometni nesreči … Urši je bilo najtežje parkirati prikolico, Binetu pa je bila največji izziv prva pomoč.

Izbor jima je prinesel tudi nova znanja in izkušnje. »Vse skupaj je bilo malce podobno varni vožnji, ki jo moraš opraviti kot voznik začetnik. Vsaka vaja koristi, tudi npr. vožnja na drsnih površinah, ko avtu odnese zadek,« je pojasnila Urša. Binetu je bilo zelo všeč, ker so pri izzivih preizkušali nova vozila z naprednimi tehnologijami.

Za volanom uživata

Čeprav sta mlada voznika, imata veliko izkušenj za volanom. Bine ocenjuje, da je prevozil že okoli sto tisoč kilometrov. V zadnjih letih jih je precej prevozil med svojo rodno Radovljico in Ljubljano, kjer študira, ter Zgornjo Sorico, kjer ima njegova družina svoje korenine in tudi vikend. Tam je Bine že včasih preživel veliko časa, v zadnjem času pa je bolj ali manj tam, saj mu je v Sorici zelo všeč, poleg tega pa ima od tam bistveno krajšo pot do podjetja Mebor v Železnikih, kjer je začel delati. Urša pa nam je zaupala, da je zaposlena v družinskem podjetju in da je vsaj polovico delovnika na cesti. »Nekaj časa sem živela tudi v Nemčiji in sem se vsak teden vozila tja in nazaj. Sicer pa zelo uživam v avtu, v vseh razmerah,« je dejala. Podobno je pri Binetu: »Če je samo majhen razlog, da lahko sedem za volan, bom zagotovo šel.« Zanimata ga tudi dirkanje in motošport.

Sta potrpežljiva voznika

In kakšna voznika sta sama? »Sem zelo potrpežljiva in precej stvari hočem predvideti vnaprej. Zdi se mi, da so udeleženci v prometu zelo nepredvidljivi, zato skušam biti previdna,« je odvrnila Urša. Bine se je strinjal, da je predvidevanje, ki omogoča pripravljenost na različne situacije, v prometu izredno pomembno. »Bi pa rekel tudi, da ne mislim samo nase, ampak tudi na druge. Če vidim, da je nekdo hitrejši od mene, ga bom spustil naprej. Čeprav sem potrpežljiv voznik, pa me na ozkih hribovskih cestah, kjer se pogosto vozim, razjezi, ko nekdo res počasi vozi in za sabo naredi kolono, a se ne umakne, čeprav je imel že 20 priložnosti.« Uršo pa še posebno zmoti telefoniranje za volanom in ko vozniki ob zastojih ne ustvarijo reševalnega pasu.

In kaj bi položila na srce drugim mladim in tudi ostalim voznikom? »Da je treba voziti po svojih sposobnostih in zmogljivostih avtomobila,« je odvrnil Bine, Urša pa je pristavila: »In da je treba biti potrpežljiv.«

Oddajte svoj komentar

Kranj 24°

pretežno jasno
vlažnost: 63 %
veter: V, hitrost: 11 km/h

17/32

četrtek

17/32

petek

19/26

sobota

Vremenska napoved

Po

To

Sr

Če

Pe

So

Ne

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

 

 

 

 

PRIREDITVE / Škofja Loka, 20. julij 2024

Spominska slovesnost v Dolenji vasi

OBVESTILA / Šmarjetna gora, 20. julij 2024

Praznovanje godu sv. Marjete

OBVESTILA / Škofja Loka, 21. julij 2024

Srebrna maša Robija Friškovca

OBVESTILA / Šmarjetna gora, 21. julij 2024

Blagoslov vozil na Šmarjetni gori

OBVESTILA / Škofja Loka, 21. julij 2024

Srebrna maša Robija Friškovca

OBVESTILA / Šmarjetna gora, 21. julij 2024

Praznovanje godu sv. Marjete

RAZSTAVE / Kranj, 22. julij 2024

Razstava udeleženk likovnega tečaja

IZLETI / Kranj, 23. julij 2024

Kolesarski izlet v dolino Hrastnice

 

 
 

 

 
 
 

Po analizi rahla prednost lokaciji v Radovljici / 14:19, 18. julij

Tako Radovljica kot Jesenice so za spodnji konec Gorenjske, ki je doslej nihče ni nič vprašal, pa bi moral, predaleč. Nihče se ne ukvarja s ...

Analiza / 14:03, 18. julij

Ob razpravah o lokaciji nove gorenjske bolnišnice naj opozorim na argument, ki ga v analizi ministrstva za zdravje ni zaslediti, pa bi moral...

Po analizi rahla prednost lokaciji v Radovljici / 10:35, 18. julij

Bolnišnica sredi prometnega mesta ni dobra rešitev. Že zdaj so kolone avtomobilov v tistem koncu, kaj bi bilo šele potem. V Murski Soboti j...

Po analizi rahla prednost lokaciji v Radovljici / 22:21, 17. julij

U Radolc je tkole. Se nekaj zgodi, npr. gre fabrika drugam, nobenmu mar. Se zapre ulica, nikomur mar. Se ukine ulica, še manj. No, in tudi ...

Kmete moti trasa plinovoda / 17:31, 16. julij

Vse to se dogajo ker službe MO Kranj ne sčitijo interesa občanov.Ne vem ali je ležernost ali strokovnost ljudi ki zasedajo ključna delavna...

Na olimpijskih igrah tudi številni Gorenjci / 15:41, 13. julij

Tale Franjo bi pa lahko uporabil drugo besedo, npr. skregan, razdvojen. Sicer pa v športu uk'p držimo.

Po analizi rahla prednost lokaciji v Radovljici / 11:05, 12. julij

Edina logična lokacija je Kranj, ki ima sam več prebivalcev kot celotna zgornja gorenjska skupaj. Je tretje največje slovensko mesto in edino brez bolnišnice.