Nekateri serviserji zavračajo škodne primere zavarovancev, ki imajo vozila zavarovana pri zavarovalnici Generali. / Foto: Gorazd Kavčič

Spor med zavarovalnicami in avtomobilskimi servisi

Nekateri avtomobilski servisi po Sloveniji od prejšnjega ponedeljka dalje ne sprejemajo več strank z vozili, zavarovanimi pri zavarovalnici Generali. Kritični pa so tudi do drugih zavarovalnic.

Kot pravijo na Generaliju, se cene oblikujejo glede na frekvenco škod pri posameznem pogodbenem poslovnem partnerju ter glede na inflacijo, ostale prilagoditve cen (rezervnih delov, energentov …) in razmer na trgu.

»Enostransko postavljanje pogojev s strani zavarovalnice, ob katerem so bili avtoservisi postavljeni pred dejstvo 'vzemi ali pusti', je privedlo do nevzdržnega položaja, pri katerem ličarske in kleparske delavnice s svojo osnovno dejavnostjo ne morejo več pokrivati stroškov materiala in dela,« pravijo v Slovenskem društvu avtostroke.

Kot poudarjajo v Sekciji pooblaščenih trgovcev in serviserjev z motornimi vozili, so zavarovalnice v minulih letih na kleparsko-ličarske delavnice prenesle dodatna dela, med katerimi so docenitve, hramba in uničenje zamenjanih delov, odvoz, razgradnja …

Kranj – Za stavko so se odločili v Slovenskem društvu avtostroke, ki združuje že več kot 150 včlanjenih podjetij, in ki se srečujejo »z vse bolj perečo problematiko glede sodelovanja z zavarovalnicami«. »Žal nam z zavarovalnico Generali ni uspelo najti skupnega jezika. Ignorirali so naše pozive k dialogu in nadaljevali enostransko postavljanje pogojev, ki v danih razmerah za avtoservise niso več sprejemljivi. Zato nam ni preostalo drugega kot začasno prekiniti sodelovanje. Več kot 150 avtoservisov, ki smo člani društva SDA, tako od danes, 15. julija 2024, do nadaljnjega ne sprejemamo v popravilo vozil, ki so zavarovana pri zavarovalnici Generali,« so zapisali na Facebook profilu društva, katerega cilj je svojim članom zagotoviti položaj enakopravnega partnerja v razmerju do zavarovalnic in izboriti primerne pogoje sodelovanja z njimi.

»Enostransko postavljanje pogojev s strani zavarovalnice, ob katerem so bili avtoservisi postavljeni pred dejstvo 'vzemi ali pusti', je privedlo do nevzdržnega položaja, pri katerem ličarske in kleparske delavnice s svojo osnovno dejavnostjo ne morejo več pokrivati stroškov materiala in dela, kaj šele, da bi ustvarjali dovolj prihodkov za nadaljnji razvoj in delo,« so dodatno pojasnili.

»Cene prilagajamo«

V zavarovalnici Generali so nam v odzivu pojasnili, da prilagoditve cen s pogodbenimi partnerji potekajo na dnevni ravni. »Zato domneva, da naj se s pogodbenimi partnerji ne bi želeli usklajevati glede cen servisnih storitev, nikakor ne drži. Cene se oblikujejo glede na frekvenco škod pri posameznem pogodbenem poslovnem partnerju ter glede na inflacijo, ostale prilagoditve cen (rezervnih delov, energentov …) in razmer na trgu,« so zapisali v odgovoru in dodali: »Serviserjem, ki so pogodbeniki Generali zavarovalnice, redno plačujemo vse storitve. Serviserjem, ki nimajo sklenjenih pogodb z našo zavarovalnico, pa nismo dolžni plačati nič, zato tam izvajamo plačila neposredno našim strankam.«

Kot so nam še pojasnili v zavarovalnici Generali, so v prvih dveh dneh stavke zabeležili manj kot pet primerov zavrnitev popravil avtomobilskih škod njihovih zavarovancev, a so jih takoj preusmerili drugam.

Do nesoglasij pa očitno prihaja tudi z drugimi zavarovalnicami. Razmere so namreč komentirali tudi v Sekciji pooblaščenih trgovcev in serviserjev z motornimi vozili pri Podjetniško-trgovski zbornici GZS, kjer svarijo, da so nekateri izvajalci že prekinili pogodbe z zavarovalnicami, saj pod takimi pogoji delajo z izgubo. Kot pravijo, so pooblaščene kleparsko-ličarske delavnice zavezane k izpolnjevanju visokih standardov, ki pa že vrsto let stroškovno niso pokriti s plačili.

»Nekatera dela sploh niso plačana«

Poudarjajo tudi rezultate analize, ki jih je zanje izdelal Center poslovne odličnosti pri Ekonomski fakulteti. Zavarovalnice so v minulih letih na kleparsko-ličarske delavnice prenesle dodatna dela, med katerimi so docenitve, hramba in uničenje zamenjanih delov, odvoz, razgradnja … Kot pravijo, vsa ta dela sploh niso plačana, poleg tega zavarovalnice ne plačujejo niti del, ki jih je v delavnici nujno treba izvesti. Na podlagi analize Ekonomske fakultete ta dela prestavljajo 23,3 odstotka izvedene storitve. »Torej zavarovalnice skoraj četrtine stroška ne pokrijejo.« Kot ocenjujejo v poročilu Ekonomske fakultete, bi se cene kleparsko-ličarskih storitev pri nas morale gibati med 94 in 105 evri.

Zavarovalnice kot osnovno za plačila priznavajo normativ Eurotax, kar pomeni, da izvajalec dobi plačano le golo delo kleparjev in ličarjev. A kot navajajo v sekciji, v primeru, da je predvidenega od štiri do šest ur popravila, vozilo lahko pri izvajalcu v obdelavi ostane tudi tri dni.

Kot pravijo, so se v zadnjih letih povišali inflacija, stroški dela, energije in materiala ter stroški za ekološko ravnanje z odpadki, urna postavka pa je ostala bolj kot ne enaka, na drugi strani pa so zavarovalnice občutno podražile avtomobilska zavarovanja. »Škodljive posledice nevzdržnih razmerij se kažejo na več področjih in menimo, da jih zavarovalnice ne bi smele več ignorirati in bi morale tvorno pristopiti k pogovorom,« so zapisali v sekciji.

Oddajte svoj komentar

Kranj 23°

oblačno
vlažnost: 79 %
veter: JZ, hitrost: 11 km/h

15/26

sreda

12/27

četrtek

13/30

petek

Vremenska napoved

Po

To

Sr

Če

Pe

So

Ne

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

 

 

 

 

RAZSTAVE / Škofja Loka, 24. julij 2024

Razstava Martina Ramoveša

PRIREDITVE / Britof, 25. julij 2024

Na ogled predstave Čevljar Baron

OBVESTILA / Sv. Jošt nad Kranjem, 28. julij 2024

Romarska maša

IZLETI / Kranj, 1. avgust 2024

Planinsko-pohodniški izlet DU Kranj

PRIREDITVE / Kranj, 3. avgust 2024

Planinski dan invalidov

 

 
 

 

 
 
 

Po analizi rahla prednost lokaciji v Radovljici / 06:47, 22. julij

Pričakoval bi, da bi analizo in expertizo Gorenjci, zgornji, spodnji, osrednji, skratka Kranjci. Tko se je pa ta vlada zatekla k Primorcem. ...

Po analizi rahla prednost lokaciji v Radovljici / 23:18, 20. julij

Jest se sploh čudim, kako nekomu pride na misel, bolnišnico v Radovljico. No, ideja je že nekaj let stara, tako, da kot se tu pravi, da novi...

Sprememba lastništva v Adrii Tehnika / 21:17, 19. julij

Ali smo Slovenci res tako slabi gospodarji, da moramo kar razprodajati naše firme? Upam, da se ne spomnijo in komu prodajo kar celo Slovenijo.

Sprostili bodo promet s traktorji / 21:14, 19. julij

Nimam nič proti, bi bilo pa lepo od kmetov, da bi, kadar nanosijo zemljo ali druge zadeve na cesto, da to tudi pospravijo za seboj.

Po analizi rahla prednost lokaciji v Radovljici / 07:55, 19. julij

Ne more biti regijska bolnišnica v neki vasi. Samo Kranj je primerna lokacija. V Radovljici naj pustijo neokrnjeno naravo. Sicer bo župan sl...

Po analizi rahla prednost lokaciji v Radovljici / 22:29, 18. julij

Merker1 malo si preberi:
https://www.gorenjskiglas.si/article/20240321/PIS/240329945/1241/gorenjska-bolnisnica

Po analizi rahla prednost lokaciji v Radovljici / 14:19, 18. julij

Tako Radovljica kot Jesenice so za spodnji konec Gorenjske, ki je doslej nihče ni nič vprašal, pa bi moral, predaleč. Nihče se ne ukvarja s ...