Udeleženci kolesarjenja in gostitelja pred gostiščem Miročki raj / Foto: Slavko Zupanc

Kolesarska avantura Balkan 2023, 1. del

Tudi letošnjo, XVI. arkolonavtsko kolesarsko avanturo po Balkanu je organiziral Milan Selan. Del poti smo kolesarili po znani 9950 kilometrov dolgi kolesarski poti EuroVelo 13 (Iron Curtain Trail/ Pot ob železni zavesi), ki vodi od Barentsovega do Črnega morja in je speljana ob meji med vzhodom in zahodom, ki je delila Evropo skoraj pol stoletja. Kolesarjenje smo začeli v vasici Miroč, najmlajši vasi na območju vzhodne Srbije, ki je bila ustanovljena leta 1869. V središču vasi je vodnjak, za katerega domnevajo, da je bil vodnjak kraljeviča Marka, znanega iz legend in ljudskih pesmi. Vas leži na istoimenski planini z najvišjim vrhom Veliki Štrbac (768 m n. m.), ki se razprostira ob Donavi nad sotesko Džerdap med krajema Donji Milanovac in Tekija. Do Miroča, ki je od Beograda oddaljen 200 kilometrov, smo se iz Kranja vozili več kot 12 ur. Nastanili smo se v gostišču Miročki raj, ki je dovolj veliko, da nas je lahko vseh 18, 16 kolesarjev in 2 šoferja kombijev, prenočilo. En kombi nas je nato spremljal na poti, drugi pa se je vrnil domov in nas je prišel iskat na cilj v Tekirdag, ki leži ob Marmornem morju, 150 kilometrov zahodno od Carigrada.

Na letošnjem kolesarskem potepanju smo v 13 dneh prekolesarili nekaj čez 1000 kilometrov in premagali skoraj 11.000 višinskih metrov. Najdaljša etapa je bila dolga 100 kilometrov, največ vzpona (1560 metrov) pa smo naredili osmi dan. Najvišja točka celotnega potovanja je bila v znanem Bolgarskem smučarskem središču Borovec (1332 m n. m.). Prve 3 dni smo kolesarili po Srbiji skozi Zaječar, Knjaževac, Pirot in Dimitrovgrad, nato 6 dni po Bolgariji skozi Sofijo, Borovec, Pazardžik, Plovdiv, Asenovgrad, Kardžali in Madžarovo, zadnje 4 dni pa smo najprej 30 kilometrov kolesarili po Grčiji, nato pa nadaljevali po Turčiji skozi Odrin, Lalapasa, Kirklareli, Luleburgaz do cilja v Tekirdagu.

Prvi dan nas je zjutraj pričakal lep sončen dan. Iz Miroča je najprej sledil kratek spust po glavni cesti proti Donavi, nato pa smo zavili na makadamsko gozdno pot, ki je bila zelo razgibana. Po 20 kilometrih smo dosegli najvišjo točko prve etape (604 m n. m.), kjer so se nam ponudili čudoviti razgledi na pokrajino in okoliške hribe. Sledil je spust do naselja Plavna, ki spada v občino Negotin. Nadaljevali smo po lokalnih cestah skozi manjša naselja Popovica, Sikole, Salaš, Koprivnica, Jelašnica. Nekoliko pred Zaječarjem smo med naseljema Čokonjar in Trnavac kolesarili ob reki Timok, ki je zadnjih 15 kilometrov mejna reka med Srbijo in Bolgarijo in se izliva v Donavo na tromeji med Srbijo, Romunijo in Bolgarijo. Zaječar, središče Timočke krajine, je bil cilj naše prve etape. V tem mestu so bili rojeni trije rimski cesarji: Galerij, Maksimin in Licinij. V bližini je tudi arheološko najdišče Gamzigrad iz časov rimskega imperija, ki je vpisano na Unescov seznam svetovne dediščine.

Oddajte svoj komentar

Kranj 19°

pretežno jasno
vlažnost: 97 %
veter: V, hitrost: 11 km/h

18/32

sreda

18/34

četrtek

18/34

petek

Vremenska napoved

Po

To

Sr

Če

Pe

So

Ne

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

 

 

 

 

IZLETI / Kokrica, 12. julij 2024

Pohod DU Kokrica

GLASBA / Kranj, 12. julij 2024

V Kranju legendarni The Exploited

 

 
 

 

 
 
 

Pred potjo je rekla: »Mat' 'ma jajca, pa gre.« / 07:15, 7. julij

Čestitke! Res velik podvig, vam še veliko podobnih privoščim iz srca!

Odprtje nove ceste spremljal protest / 21:46, 5. julij

Slovenci smo resnično eni čudni ljudje. Če se nič ne gradi se jajcamo, če se gradi protestiramo. So še vedno najboljše obljube, potem se pa nič ne dela?

Obvoznica v Železnikih ni odprta / 11:14, 5. julij

Čez poletje pa res ni za pričakovati, da bodo državni organi izdali vsa dovoljenja. UE stavkajo in večina zaposlenih po ministrstvih je na Hrvaške,. Držimo pesti, da bo obvoznica odrta do konca leta.

Prvič po obvoznici / 10:21, 4. julij

Izjava ministrstva za infrastrukturo: "Kot izhaja iz medijskih objav, so v Občini Železniki brez pooblastil in v nasprotju z zakonskimi pred...

Jek2 je dolgoročna naložba v zanesljivo oskrbo z nizkoogljično električno energijo / 04:18, 1. julij

JEK2 bo s proizvodno ceno 180€/MWh (upajmo) konkurenčna samo v zimskem času. Cena iz amortiziranega NEK-a je 40€/MWh. Se bojim, da bo JEK2 nasedel projekt kot TEŠ6.

Jek2 je dolgoročna naložba v zanesljivo oskrbo z nizkoogljično električno energijo / 12:27, 28. junij

JEK2 ja. Samo pri hidroelektrarnah naj ostane, in še veliko manjših naj se zgradi. Enako TEŠi. Časi so taki, da moramo imeti različne vire. ...

Jek2 je dolgoročna naložba v zanesljivo oskrbo z nizkoogljično električno energijo / 19:40, 26. junij

zarad mene mamo lahko še več nukleark, ampak potem hočem da podremo tudi nekaj hidroelektrarn in ne gradimo novih. pa ne smemo pustiti da to...